bBack in motion
טיפול אקטיבי בכאבי גב

80% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מכאבי גב. הטיפול המוכח והיעיל ביותר לכאבי גב הוא ביצוע של פעילות גופנית נכונה ומותאמת. על מנת להבטיח את הצלחת האימון יש צורך בהתאמה של התרגול בצורה מדויקת לכל מתאמן.

בקורס נלמד שיטת תרגול מדעית שמקנה את כל הכלים המעשיים שמבטיחים את הצלחת התרגול.
שיטה זו מבוססת על עשרות מחקרים קליניים וביומכניים שהוכיחו שניתן להשיג אחוזי הצלחה גבוהים ביותר בתרגול אקטיבי מבוסס על ידי התאמה אישית ותרגול ממוקד רב שלבי.
השיטה כוללת את כל שלבי הטיפול האקטיבי: ראיון, בדיקה פיזיקלית אקטיבית, הערכה הקלינית, ישום תוכנית תרגול מהשלב הראשוני עד לתרגול מתקדם ביותר.
הקורס כולל 4 מפגשים שיתקיימו בימי ג' בין השעות 18:00-22:00 במכון פיזיולייף בהרצליה. החל מה 6.9.16.
הקורס יועבר על ידי שי גרינברג פיזיותרפיסט ופיזיולוג שמתמחה בשילוב הטיפול האקטיבי בתוכנית טיפול בכאבים אורתופדים. מרצה במכללת וינגייט.
הקורס מיועד: למורים לחינוך גופני, מאמני כושר, מורים לתנועה, פילאטיס יוגה מטפלי המגע.

מהו הרקע המדעי של הקורס?
בשנים האחרונות התפרסמו מאות מחקרים שבחנו שיטות טיפול, חקרו ביומכנית תרגילים שונים בנושא של טיפול אקטיבי בכאבי גב תחתון . המחקרים בוצעו על מגוון רחב של אוכלוסיות, החל בספורטאים וכלה באנשים מבוגרים הסובלים מכאבי גב כרוניים. על בסיס מחקרים אלה התפתחה הגישה המדעית שלא ניתן לטפל בצורה אקטיבית בכל אנשים שסובלים מכאבי גב תחתון בשיטה אחת. לכל מתאמן, בהתאם למצבו הגופני, מתאימה שיטת תרגול ותרגילים ייחודיים. כך ניתן לשפר משמעותית את תוצאות הטיפול.

לפי מה נקבעת שיטת התרגול?
בניגוד לקורסים אחרים, לא מדובר בלימוד של שיטת תרגול או טיפול אחת. באופן ייחודי, הקורס עוסק בהתאמת סוג התרגול שמתבסס על ראיון עם המתאמן לגבי התסמינים מהם הוא סובל ועל בדיקה פיזיקלית. הבדיקה היא צירוף של מספר בדיקות אקטיביות מקובלות מתחום הפיזיותרפיה, שכוללת ביצוע של מספר תנועות אקטיביות ופסיביות במנחים שונים. על בסיס הראיון והבדיקה מתבצע תהליך של חשיבה קלינית שמלמד מה היא שיטת התרגול המומלצת ועל פיה נבנית תכנית תרגול יעילה שמטרתה הפחתת כאב ושיפור תפקוד השרירים של הגב והירך.

מה הן שיטות התרגול שילמדו?
שיטות התרגול הן: שיפור תנועתיות הגב להורדת כאב, תכנית מדעית לחיזוק שרירי הליבה, תכנית מדעית לחיזוק השרירים הגלובאלים, שיפור אורך שרירים ספציפי, תרגילים ניורודינמיים, מתיחות פסיביות. בכל שיטת תרגול יבחרו התרגילים היעילים ביותר והמוכחים ביותר להשגת מטרת התרגול.

היכן ניתן ליישם את שיטת התרגול?
מכוון שמדובר בסוגי תרגולים שונים והקניית אוצר תרגילים גדול, ניתן ליישם את התרגול בכל מקום עבור כל מתאמן. אם באמצעות משקל גוף ואם באימונים פונקציונאליים כמו חדר כושר. עבור כל מתאמן לפי מצבו הגופני ומטרותיו.

תוכנית הקורס:
מפגש 1
כאבי גב רקע תאורטי.
אנטומיה טופוגרפית של הגב התחתון.
השפעה של תנועה ואימון גופני על כאבי גב.
ביצוע ראיון עם המטופל.

מפגש 2
לימוד ביצוע בדיקה פיזיקלית אקטיבית.
סיכום הממצאים ובניית תכנית תרגול.
הכרת ויישום תכנית תרגול לתנועתיות.

מפגש 3
הכרה חיזוק שרירי ליבה.
שרירים גלובלים: שלב 1 -3.
בדיקת אורך שרירים.

מפגש 4
תרגול הארכת שרירים.
מדידת טווחי מפרקי הירך ותרגול.
ניורודינמיקה.
תרגול כללי באמצעות ניתוחי מקרה של מתאמנים.

עלות הקורס 900 ₪.

לפרטים נוספים:
שי גרינברג: 0523735038

או מלא את הפרטים ונחזור אליך

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון